Pilisborosjenő 2019.11.17

Ezúttal Pilisborosjenő környékét tűztük ki célpontul, mivel az idő kevés volt, olyan hely kellett ahol a ládák és a látványosságok kőhajításnyira vannak egymástól. Sokat nyomott a latban, a lenti képen látható Egri vár másolata, mindenképpen személyesen is meg szerettük volna tekinteni.

Képen igyekeztem a statisztákat kivágni, de a kapun át még mindig kikandikál egy.

Túránkat ahogy ezt a bejegyzést is, némi szellemességgel kezdtük és meglátogattuk a közelben található második világháborús angol katonai temetőt. A láda a frissen felhúzott kerítés túloldalára esett ami magánterület, így nem tudtunk loggolni.

A kereszt közelében lévő koszorúkat elnézve, az összes nagykövetség és szervezet ugyanott vásárol mert mind egyformák voltak.

A sírokban huszon éves srácok fekszenek, többnyire repülősök, de van köztük tengerész és gyalogos is.

A tanulság, nincs olyan eszme, hatalom vagy bármi egyéb amiért érdemes huszonévesen meghalni.

Angol katonai temető

Mivel már megvolt a GC2000, a GC1000 ki nem hagyhattuk és ha jól emlékszem anno egyik biciklitúrán megvolt a hármaska is. 😀

Következő megálló a Teve szikla.

Teve szikla

És innen irány a vár, ahol városi legenda szerint mászott a török a várfalon karórával. Kerestem ezt a jelenetet a filmben de nem volt sehol.

Várban letáboroztunk előkerült a konzerv melegítő,óóóóóó és elköltöttük szokásos profán ebédünket valamilyen bab tartalmú konzerv képében. A tapasztalat azt mutatja, azok a konzervek amelyek babot nem tartalmaznak, borzalmasak. Befigyelt néhány anekdota is a múltkori tésztás konzervemről, ami úgy nézett ki mintha óriási hernyók lettek volna valami trutyiban.

Még kaja előtt meg volt a láda is . Elfelejtettem említeni, hogy mindegyik ládában hagyunk egy túra-kerubos kitűzőt ajándékba. Irány a zöld szikla, meg a függőhíd.

Innen visszaballagtunk a faluba, ahol egy kávé után a Jenő büfében kocsival elindultunk a Kevély-hegyi kőfülke felé. Kocsival mentünk ameddig volt aszfalt. Aztán egy kis kaptató majd sziklamászás.

Kevély-hegyi kőfülke GC40IM

Összességében remek túra volt, nem sikerült mindent megnéznünk ami be volt tervezve, ide is vissza kell még jönni.